All Categories
    View My Stats
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    بلاگ

    معرفی نیسان الگرند 2026
    0 معرفی نیسان الگرند 2026

    نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو 2025، چهارمین نسل از الگرند را رونمایی کرده است. نسل اول این مینی ون پرمیوم در سال 1997 و برای رقابت با تویوتا آلفارد و هوندا اودیسه وارد بازار شد. نسل سوم هم بین سال‌های 2011 تا 2017 تولید می‌شد. حالا پس از نزدیک به یک دهه غیبت، نیسان الگرند برای رقابتی جدید، آماده می‌شود.

    نیسان الگرند به عنوان بخشی از برنامه Re:Nissan خودروساز ژاپنی برای بازسازی سبد محصولات و بهبود وضعیت فروش، از تابستان 2026 در ژاپن عرضه خواهد شد.

    طراحی نیسان الگرند

    بنابر اعلام نیسان، فرم بدنه الگرند براساس فلسفه طراحی «آینده‌نگری بی‌زمان ژاپنی» شکل گرفته است، که اصول زیبایی‌شناسی سنتی ژاپن را با فناوری‌ها و متریال مدرن، ترکیب می‌کند. مثلا فرم هندسی و پر از جزئیات جلوپنجره به هنر چوبکاری Kumiko اشاره دارد، که در ترکیب با عناصر نورانی، جلوه‌ای زیبا را به نمایش می‌گذارد. رنگ بدنه با نام Fuji Dawn که به ترکیبی از مسی و رزگلد شباهت دارد هم از تابش نور غروب بر کوه فوجی و رنگ قرمز-بنفش Shigoku به عنوان نمادی از شکوه در فرهنگ ژاپنی، الهام گرفته شده است.

    کابین و امکانات نیسان الگرند

    در فضای کابین نیسان الگرند با محیطی وسیع مواجه هستیم، که احساس راحتی را به بیننده منتقل می‌کند. صندلی‌های مستقل ردیف دوم با طراحی zero-gravity، روکش چرم TailorFit، تریم چوب، الگوی هندسی Kumiko در پوشش داخلی درها، دو نمایشگر 14.3 اینچ، سیستم صوتی Bose با 22 بلندگو، نورپردازی 64 رنگ، از مهمترین ویژگی‌های این بخش بشمار می‌آید.

    فناوری خودران ProPILOT در سطح یک، رانندگی بدون دخالت دست تا سرعت 50 کیلومتر برساعت و در سطح دو، رانندگی خودران در بزرگراه شامل تعویض خط خودکار را برای نیسان الگرند فراهم می‌کند.

    مشخصات فنی نیسان الگرند

    قوای حرکتی نیسان الگرند از نسل سوم سامانه هیبرید نیسان به نام e-POWER تامین می‌شود، که به گفته نیسان، سروصدای کمتر و عملکرد روان‌تری ارائه خواهد کرد. فعلا از جزئیات سامانه محرکه این خودرو اطلاعی در دسترس نیست. خروجی سامانه از طریق سیستم چهار چرخ محرک برقی -4ORCE به چرخها منتقل می‌شود که بنابر اعلام سازنده به یاری توزیع هوشمند گشتاور، پایداری بهتری را فراهم می‌کند. سیستم تعلیق فعال نیز حرکات اضافی و تکان‌های بدنه را در هنگام شتاب‌گیری و ترمز به حداقل می‌رساند.

     

    ملاقات با تویوتا ونزا
    0 ملاقات با تویوتا ونزا

    هنوز هم بزرگ‌ترین خودروساز دنیاست. پارسال 10 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو فروخته. 320 میلیارد دلار درآمد و 38 میلیارد دلار هم سود خالص داشته. به‌تنهایی 12.5 درصد از سهم کل بازار جهانی خودرو را در اختیار دارد. بیش از 370 هزار کارمند رسمی در سرتاسر دنیا برایش کار می‌کنند. این‌ها آمار ترسناک گروه خودروسازی تویوتاست. پس، هیچ‌کس نمی‌تواند به نحوه مدیریت این امپراطوری ایرادی وارد کند. پس، هر تصمیمی که می‌گیرد، منطقی است. پس، می‌داند که چی کار دارد می‌کند. پس، اگر روزی روزگاری یک خودرو را در آمریکا برای آمریکایی‌ها می‌ساخته و روزی روزگاری همان خودرو را در چین برای چینی‌ها می‌ساخت، حتماً دلیلی داشته. این داستان «ونزا» است.

    نسل جدید مزدا 2 در راه است
    0 نسل جدید مزدا 2 در راه است

    مزدا در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 هم کانسپت دیگری به نام ویژن ایکس-کامپکت را معرفی کرد، که از نظر تناسبات طراحی به مزدا 2 شباهت دارد.

    معرفی کانسپت های میتسوبیشی در نمایشگاه توکیو 2025
    0 معرفی کانسپت های میتسوبیشی در نمایشگاه توکیو 2025

    به نظر می‌رسد که میتسوبیشی قصد دارد با زنده کردن محصولات موفق قبلی، به ریشه‌های خود بازگردد. شاهد این امر را می‌توان در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025 مشاهده کرد، جایی که دو کانسپت Elevance و دلیکا D5 توسط این برند ژاپنی به نمایش درآمده است.

    معرفی مزدا ویژن ایکس-کوپه
    0 معرفی مزدا ویژن ایکس-کوپه

    شرکت مزدا با معرفی دو کانسپت در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2025، چهره و فناوری‌های محصولات خود در سال‌های آینده را به نمایش گذاشته است.

    طراحی مزدا ویژن ایکس-کوپه

    مزدا ویژن ایکس-کوپه با رنگ نقره‌ای بدنه، جلوه‌ای تازه از زبان طراحی Kodo مزدا را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های زاویه‌دار جلو با دو نوار LED در طرفین جلوپنجره و همچنین فرم زیبای شیشه و چراغ‌های عقب که در خمیدگی بخش انتهایی بدنه ادغام شده است، نمایی هیجان‌انگیز و البته زیبا را به نمایش گذاشته است. در نمای جانبی از دستگیره و آینه‌های جانبی خبری نیست.

    کمتر پیش می‌آید که ابعاد بدنه یک خودروی کانسپت اعلام شود، اما می‌دانیم که طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای مزدا ویژن ایکس-کامپکت به ترتیب 5.05، 1.995، 1.48 و 3.08 متر است. بنابراین ویژن ایکس-کامپکت نه تنها نسبت به نسل فعلی مزدا 6 بلکه در مقایسه با بنیان‌گذار کلاس سدان کوپه یعنی مرسدس بنز CLS نیز طول بیشتری دارد.

    کابین و امکانات مزدا ویژن ایکس-کوپه

    در فضای کابین این خودروی چهار نفره با روکش سفید صندلی‌ها و تزئینات سبز و قهوه‌ای در بخش‌های مختلف، روبرو هستیم. نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد، فرم ساده فرمان و اهرم دنده و همچنین تقسیم کلاستر به سه صفحه نشان‌دهنده، ترکیب جالبی از طرح مدرن با جزئیات خاطره‌انگیز است.

    مشخصات فنی مزدا ویژن ایکس-کوپه

    سامانه پلاگین-هیبرید مزدا ویژن ایکس-کوپه، از پیشرانه روتاری توربوشارژ، یک موتور برقی و مجموعه باتری تشکیل می‌شود. بنابر اعلام مزدا، این سامانه با سوخت طبیعی ساخته شده از ریزجلبک‌ها سازگار شده است. مجموع خروجی 503 اسب‌بخار حاصل از این سامانه هیبرید، برد برقی و هیبرید 160 و 800 کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

    به گفته مدیرعامل مزدا، ریزجلبک‌ها در حین رشد، CO2 را جذب می‌کنند و روغن ذخیره‌شده در سلول‌هایشان نیز به سوخت کربن-خنثی تبدیل می‌شود. از این محصول طبیعی می‌توان برای تولید مواد غذایی یا کود ارگانیک استفاده کرد.

    اومودا 4 اولترا، کراس‌اوری برای نسل جدید
    0 اومودا 4 اولترا، کراس‌اوری برای نسل جدید

    اومودا به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه چری، در حال حاضر فقط یک محصول مستقل یعنی C5 (در ایران با نام فونیکس FX) را عرضه می‌کند. اما چند روز پیش بود که اومودا در رویداد International Summit of Users از محصول جدید خود به نام C4 رونمایی کرد.

    فرم بدنه اومودا C4  تحت تاثیر خطوط زاویه‌دار و شکسته شکل گرفته و شرکت سازنده هم این کراس‌اور را به تصویری آینده‌نگرانه از جهان دیجیتال تشبیه کرده است. چراغ‌های دیلایت در لبه کاپوت، نوار LED در کنار فرم مثلثی داخل سپر جلو، طرح هندسی چراغ‌های عقب و احجام شکسته و زاویه‌دار کاپوت و گلگیرهای عقب، در بدنه اومودا C4 جلب نظر می‌کند.

    همزمان با معرفی این محصول جدید، اومودا از شروع بکار برنامه سفارشی سازی Born Unique خبر داد، که امکان اعمال سلیقه مشتریان در نمونه سفارشی را فراهم می‌کند.

    در کنار این‌ها، تیپ دیگری از این خودرو با نام اومودا 4 اولترا نیز رونمایی شده است، که مجموعه قطعات اسپرت بدنه را به همراه دارد. 

    بنابر اعلام اومودا، باله عقب و زیرسپری جلو در تیپ اولترا نه فقط از نظر ظاهری، بلکه از لحاظ تامین پایداری نیز موثر است. طرح فیبرکربنی روکش آینه‌های جانبی و کالیپرهای ترمز همرنگ بدنه، بر تقویت حال و هوای اسپرت اومودا 4 اولترا تاکید دارد.

    اومودا 4 اولترا به سطح L2+ از سامانه ADAS مجهز شده است. نمایشگر بزرگ و عمودی لمسی هم نمایی مدرن را در کابین پدید می‌آورد.معرفی تیپ اولترا از محصول جدید اومودا را می‌توان بخشی از استراتژی این برند به شمار آورد. درواقع اومودا و زیرمجموعه دیگر چری یعنی جیکو در رویداد International Summit of Users، در مورد استراتژی خود در بازار خودرو شفاف‌سازی کردند. بدین معنی که اومودا بر طراحی ظاهری هیجان‌انگیز و فناوری‌های جدید و جیکو بر قابلیت‌های آفرود و طراحی ساده، تمرکز خواهد کرد.

    معرفی لوکس‌ترین برند خودروساز ژاپن توسط تویوتا
    0 معرفی لوکس‌ترین برند خودروساز ژاپن توسط تویوتا

    از سال 1967 تاکنون، تویوتا سنچوری به عنوان لوکس‌ترین خودروی ساخت ژاپن توسط نهادهای دولتی و ثروتمندان این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما با معرفی سنچوری SUV در سال 2023، برگ تازه‌ای در تاریخچه این نام مشهور باز شد و حالا با رونمایی از سنچوری کوپه در نمایشگاه خودرو ژاپن 2025، سنچوری راه خود را از سایر محصولات تویوتا جدا می‌کند.

    سنچوری (Century) حالا به عنوان یک برند مستقل لوکس در جایگاه بالاتر از لکسوس قرار می‌گیرد تا به مصاف با محصولات بنتلی و رولزرویس برود.

    در مراسم رونمایی سنچوری کوپه، یان کارتابانیو مدیر استودیو طراحی تویوتا در آمریکای شمالی و همچنین مدیرعامل تویوتا یعنی آکیو تویودا به توانایی برند سنچوری برای رقابت با بنتلی و رولزرویس تاکید کرده‌اند. همچنین در این مراسم اعلام شد که سنچوری نیز مثل رولزرویس، مدل‌های سفارشی تک-ساخت را عرضه خواهد کرد.

    طراحی سنچوری کوپه

    سنچوری کوپه که در نمایشگاه توکیو معرفی شده است، هنوز نام مشخصی ندارد. حتی معلوم نیست که با یک خودروی کانسپت مواجه هستیم یا نمونه نهایی. این خودرو به عنوان پاسخ ژاپنی‌ها به رولزرویس اسپکتر، تنها در فرم چراغ‌های جلو به برادر شاسی بلند خود شباهت دارد.

    نکته جالب این‌که سنچوری کوپه همچون هیوندای ولوستر با یک در سمت راننده و دو در سمت سرنشینان طراحی شده است، که البته به صورت کشویی حرکت می‌کنند. در نمونه معرفی شده از ستون‌های B و شیشه عقب خبری نیست، که شاید در مدل نهایی اضافه بشوند. رنگ نارنجی سنچوری کوپه در 60 لایه روی بدنه این خودرو قرار گرفته است.

    در فضای داخلی سنچوری کوپه با چیدمان چهار نفره کابین، فرمان یوک-شکل، کلاستر نسبتا کوچک و یک نمایشگر لمسی در بخش میانی، روبرو هستیم.

    در بدنه و کابین سنچوری کوپه، ارجاعات فراوانی به هنر ژاپن وجود دارد. فرم شبکه‌ای جلوپنجره به آثار هنری Kumiko ژاپن اشاره دارد، درحالی‌که نشان اصلی سنچوری به شکل ققنوس، تولد دوباره این برند را یادآوری می‌کند. البته در اسطوره ژاپنی، ققنوس زمانی ظاهر می‌شود که صلح در جهان برقرار باشد. قطعات فلزی داخل کابین به هنر فلزکاری Edo و تریم داخلی هم به هنر پارچه بافی Nishijin-ori ارتباط دارد.

    مشخصات فنی سنچوری کوپه

    هنوز از مشخصات فنی سنچوری کوپه اطلاعی نداریم، اما طول بلند کاپوت از احتمال نصب پیشرانه درونسوز خبر می‌دهد. درحال حاضر سنچوری سدان با پیشرانه 5 لیتری V8 و سنچوری SUV با سامانه پلاگین-هیبرید V6 به فروش می‌رسد. مطمئنا سنچوری کوپه به پیشرانه V12 مجهز نخواهد شد، چراکه تویوتا این پیشرانه را فقط در نسل دوم سنچوری سدان در فاصله سال‌های 1997 تا 2017 عرضه کرد.

    معرفی هاوال H6L
    0 معرفی هاوال H6L

    هاوال به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه گریت وال، با انتشار تصاویری از H6L، از افزایش تنوع اعضای خانواده H6 خبر داده است. این خانواده در حال حاضر، نسل‌های دوم و سوم هاوال H6 به همراه فیس‌لیفت نسل سوم که هاوال از آن با عنوان نسل چهارم H6 یاد می‌کند را دربرمی‌گیرد.

    البته هاوال H6L یک مدل کاملا جدید نیست، بلکه همتای درونسوز از محصول دیگر این برند یعنی شیائولانگ مکس بشمار می‌آید. این خودروی پلاگین-هیبرید از بهار 2025 در چین به فروش می‌رسد.

    طراحی هاوال H6L
    چهره هاوال H6L به واسطه تغییر در طراحی سپر جلو و جلوپنجره، حذف تزئینات تیره ستون‌های انتهایی و فرم مجزای چراغ‌های عقب، از همتای هیبرید متمایز شده است.

    ابعاد بدنه هاوال H6L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.8، 1.895، 1.73 و 2.81 متر اعلام شده، که در تمام جهات به جز ارتفاع، از H6 بزرگتر است.


    کابین و امکانات هاوال H6L
    فعلا هیچ تصویری از فضای کابین هاوال H6L در دسترس نیست، اما احتمالا دارد که همان طرح هیبرید شامل فرمان دوپره، کنسول میانی معلق، کلاستر 12.3 اینچ، نمایشگر لمسی 14.6 اینچ و اهرم تعویض دنده روی ستون فرمان، در این مدل نیز تکرار شود.

    مشخصات فنی هاوال H6L
    هاوال H6L همچون H6 با پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 184 اسب‌بخار قدرت و 2 لیتر توربوشارژ با 238 اسب‌بخار قدرت، عرضه خواهد شد. البته فعلا مشخص نیست که کدام یک از تیپ‌های هاوال H6L به سامانه چهار چرخ محرک، مجهز خواهد شد. هاوال H6 در تیپ مجهز به پیشرانه 2 لیتری، سامانه 4WD را نیز به همراه دارد.

    قیمت هاوال H6L
    انتظار داریم که قیمت هاوال H6L ظرف چند روز آینده اعلام شود. همتای هیبرید این خودرو یعنی شیائولانگ مکس با قیمت پایه 131,800 یوان (18,500 دلار) به فروش می‌رسد. قیمت پایه هاوال H6 فیس لیفت هم 118 هزار یوان (16,500 دلار) تعیین شده است.

    تیگو 9 CSH؛ وقتی چری به بازار انگلیس می‌رود
    0 تیگو 9 CSH؛ وقتی چری به بازار انگلیس می‌رود

    شرکت چری از شاسی‌بلند پرچمدار خود در بازار بریتانیا یعنی چری تیگو 9 CSH مدل 2026 رونمایی کرده است.

     

    طراحی چری تیگو 9 CSH مدل 2026

    چری در معرفی تیگو 9 CSH به رعایت تناسبات هندسی و همچنین توجه به اصول آیرودینامیک در طراحی بدنه این خودرو اشاره کرده است. از مهمترین ویژگی‌های ظاهری چری تیگو 9 CSH می‌توان به فرم نواری چراغ عقب، جلوپنجره عریض، فرم مجزای چراغ‌های LED و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچ، اشاره کرد.

    خریدار می‌تواند یکی از رنگ‌های سفید Arctic Mist، مشکی Eclipse، سبز Forest و خاکستری یخی Nightfall را برای این خودرو سفارش بدهد.

    کابین و امکانات چری تیگو 9 CSH مدل 2026

    چری تیگو 9 CSH مدل 2026 در بریتانیا فقط در تریم Summit عرضه خواهد شد که گرمکن و سردکن تمام صندلی‌ها، ماساژور ردیف جلو، سیستم تصفیه هوای کابین با دریچه برای ردیف سوم، نمایشگر لمسی 15.6 اینچ با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، دستیار صوتی با فعال‌سازی از طریق عبارت Hello Chery، کلاستر 10.25 اینچ، سقف شیشه‌ای به مساحت 1.3 متر مربع، سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو، سیستم یونیزه هوای داخل با فیلتر N95، صفحه نمایش مجازی روی شیشه (هداپ) و شارژر بی‌سیم 50 وات را به همراه دارد.

    گنجایش 819 لیتری محفظه بار پس از تا کردن صندلی‌های عقب به 2021 لیتر افزایش می‌یابد.

    چری تیگو 9 CSH مدل 2026 چندین سامانه دستیار راننده از جمله کروزکنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، پایش نقطه کور، هشدار برخورد از عقب، دستیار ترافیک و دستیار پارک خودکار را به همراه دارد.

    مشخصات فنی چری تیگو 9 CSH مدل 2026

    قوای محرکه چری تیگو 9 CSH مدل 2026 از سامانه هیبرید CSH شامل پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ، دو موتور برقی و قوای محرکه 3 سرعته هیبرید، تامین می‌شود. این سامانه با خروجی کلی 420 اسب‌بخار قدرت و 580 نیوتن‌متر گشتاور، شتاب صفر تا صد 5.4 ثانیه را برای تیگو 9 هیبرید فراهم می‌کند.

    مجموعه باتری 34.46 کیلووات ساعت، برد حرکتی برقی و هیبرید به ترتیب 146 و 1046 کیلومتر (برمبنای WLTP) را برای این خودرو فراهم می‌کند. با اتصال به جریان سریع 71 کیلووات، ذخیره باتری در مدت 18 دقیقه از 30 به 80 درصد می‌رسد. این خودرو از جریان خانگی 6.6 کیلووات و قابلیت انتقال شارژ به لوازم الکتریکی (V2L) نیز پشتیبانی می‌کند.

    شش حالت رانندگی مختلف به همراه سامانه چهار چرخ محرک، چری تیگو 9 CSH مدل 2026 را برای راندن در شرایط مختلف، آماده می‌کند.

    قیمت چری تیگو 9 CSH مدل 2026

    چری تیگو 9 CSH مدل 2026 با قیمت پایه 43,105 پوند از دسامبر 2025 و از طریق 25 نماینده چری در سرتاسر بریتانیا، به فروش می‌رسد. این خودرو با ضمانت 7 سال یا 160 هزار کیلومتر به مشتریان عرضه می‌شود.

    معرفی تویوتا راوفور HEV وودلند 2026
    0 معرفی تویوتا راوفور HEV وودلند 2026

    شرکت تویوتا با معرفی نسخه وودلند (Woodland) از راوفور 2026، قصد دارد قابلیت‌های فنی این خودرو را با مصرف سوخت اقتصادی و سروصدای کمتر پیشرانه، به مشتریان عرضه کند.