تلفن تماس: 09133608011
واتساپ: 09137429114
ساعات تماس از 9:00 صبح الی 20:00 شب
    لوازم یدکی خودرو های چینی اصفهانView My Stats
    جستجو

    بررسی KMC X5 از نظر مشخصات فنی، آپشن‌های ایمنی و رفاهی

    بررسی KMC X5 از نظر مشخصات فنی، آپشن‌های ایمنی و رفاهی

    بازار کراس‌اوورهای میان‌رده همچنان داغ است و همه واردکنندگان و خودروسازان ایرانی سعی می‌کنند تا بهترین محصولات ممکن را به بازار عرضه کنند. در این میان، کرمان موتور که با جک اس ۵ توانسته بود به موفقیت‌های خوبی دست یابد، تصمیم گرفت تا فیس لیفت این خودرو با نام KMC X5 را هم به بازار عرضه کند، اما آیا فیس‌لیفت جک S5، این خودروی موفق اما به‌نسبت قدیمی، می‌تواند خودش هم محصول موفقی باشد؟ با ما در آیس پارتس همراه باشید تا با بررسی KMC X5 به این سؤال پاسخ دهیم.

    معرفی کی ام سی X5

    KMC X5، جدیدترین محصول کرمان موتور، در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. ایکس ۵ در حقیقت فیس‌لیفتی از جک S5 است که به‌طور کامل در نمای جلو، عقب و طراحی کابین تغییر کرده است. این کراس‌اوور محصولی اقتصادی از برند سهول (Sehol)، زیربرند جک است و قرار است با کراس‌اوورهای میان‌رده بازار ایران رقابت کند. آیا KMC X5 یا همان سهول X6 می‌تواند با ترکیب پلتفرمی نسبتا قدیمی و طراحی مدرن در این رقابت سخت موفق شود؟ بیایید بررسی را شروع کنیم تا به این سؤال پاسخ دهیم

    مشخصات ظاهری KMC X5

    کی ام سی X5 با طول ۴.۵ متری خود در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط و تا حدی کامپکت قرار می‌گیرد. برای مقایسه، بد نیست بدانید تیگو ۷ پرو ابعادی کاملا مشابه X5 دارد؛ اما فیدلیتی حدود ۲۰ سانتی‌متر از نماینده کرمان موتور بلندتر است. در ادامه جدول مشخصات ظاهری KMC X5 را می‌بینید و اگر آن را با جک S5 مقایسه کنید، خواهید دید که X5 به‌دلیل بازطراحی نمای جلو و عقب، کمی بلندتر از اس ۵ است.

    نمای جلویی X5 یک بازطراحی کامل را نسبت به جک S5 تجربه کرده است. چراغ‌های LED کشیده و با زاویه‌های تیز، جلوپنجره بزرگ با طرح مشبک، سپر عضلانی و ورودی‌های هوای جانبی، ظاهری تهاجمی و اسپرت به X5 داده‌اند. اگر کمی به طراحی دی لایت  دقت کنید، گرافیک چراغ‌ سدان‌های جدید کادیلاک را می‌بینید. زیر لبه کاپوت و بالای جلوپنجره یک نوار کرومی ضخیم و جذاب کاملا جلب توجه می‌کند که تا زیر چراغ‌های اصلی کشیده شده است. در مجموع، تا زمانی که فقط به نمای جلو نگاه کنید، با یکی از کراس‌اوورهای خشن و جذاب مواجه هستید اما….

    اما زمانی که به نمای جانبی می‌رویم همه‌چیز خراب می‌شود! طراحی نمای بغل خودرو در مقایسه با جک S5 هیچ تغییری نداشته است و اصلا با خطوط تند و تیز نمای جلو همخوانی ندارد. قبول داریم که در فیس‌لیفت خودرو نمی‌توان نمای جانبی را بازطراحی کرد، اما با اضافه کردن برخی از المان‌ها و تغییر در برخی قسمت‌ها می‌توان طراحی جدیدی ارائه کرد؛ همان کاری که چری در فیس‌لیفت ایکس ۲۲ پرو به ایکس ۳۳ کراس به‌خوبی انجام داد. تنها نکته مثبت در این نما، استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی مدرن و خوب است.

    نمای پشتی با اضافه کردن چند خط روی صندوق، سپر عضلانی‌تر و اسپویلر کشیده، سعی می‌کند تا با نمای جلو هماهنگ‌تر شود و تا حدی هم در این کار موفق است. نمای عقب و صندوق نسبت به جک S5 بازطراحی شده و حالا چراغ‌های بهم پیوسته را در این کراس‌اوور چینی شاهد هستیم. محل قرارگیری پلاک هم از روی صندوق به روی سپر ماشین تغییر کرده است. چراغ‌های LED عقب، به‌همراه سپر عضلانی و دیفیوزر، ظاهری متناسب و هماهنگ با نمای کلی خودرو دارند. کمی پایین‌تر هم دو خروجی اگزوز فیک استفاده شده تا طراحی اسپرت‌تری را در این قسمت ببینیم.

    مشخصات فنی KMC X5

    کی ام سی X5 به همان سیستم پیشرانه و گیربکس جک S5 نیوفیس مجهز است. بنابراین می‌توانید یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵لیتری توربوشارژ را زیر کاپوت آن ببینید که قرار است با یک گیربکس دو کلاچه ۶سرعته، قدرت را به چرخ‌های جلو بفرستد.

    بیایید نگاهی به جدول مشخصات فنی KMC X5 داشته باشیم:

    در قسمت تعلیق هم مشخصات جذابی را می‌بینیم که شامل سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق مولتی‌لینک در محور عقب می‌شود. این ترکیب را در جک اس ۵ هم دیده بودیم و از آنجایی که مشخصات رینگ و تایر هم تغییر چندانی نکرده، می‌توان انتظار سواری مشابه با نسل قبلی را داشت.

     

    امکانات کابین و طراحی داخلی KMC X5

    کابین ایکس ۵ جایی است که شاهد بیشترین تغییر در مقایسه با جک اس ۵ هستیم. ابتدا به جذاب‌ترین تغییر اشاره می‌کنیم: سانروف کوچک جک S5 حالا جای خود را به یک سقف پانورامای بزرگ داده است که تا بالای سر سرنشینان عقب امتداد پیدا می‌کند و بسیار جذاب است. در قسمت داشبورد و کنسول مرکزی هم تغییرات کاملا مشهود هستند. اولین چیزی که در این قسمت جلب توجه می‌کند نمایشگر ۱۲.۸ اینچی آن است که در مقایسه با نمونه ۷ اینچی جک S5، کاملا بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد. تقریبا تمام دکمه‌ها و کنترلرهای روی داشبورد به این صفحه نمایش منتقل شده‌اند که باعث شده طراحی مینیمال‌تری در این قسمت داشته باشیم اما بسیاری از افراد، دکمه‌های فیزیکی را ترجیح می‌دهند.

    در قسمت پایین‌تر، کنسول مرکزی قرار دارد که با طراحی نیمه‌شناور خود جلوه جذابی ایجاد کرده و دسته‌دنده قدیمی هم با یک کنترلر چرخشی تغییر تعویض شده که آدم را یاد محصولات لوکس انگلیسی می‌اندازد. عطش استفاده از نورپردازی باعث شده تا جک به شکل ناشیانه‌ای از نورپردازی درون اسپیکرهای روی درها استفاده کند که نه‌تنها جذاب نیست، بلکه شبیه اسپیکرهای بلوتوثی ارزان‌قیمت شده است. در نهایت، طراحی فرمان KMC X5 هم جذاب و مشابه نمونه استفاده شده در J7 است که در محصولات هیوندای می‌بینیم. پشت فرمان کلاستر دیجیتال ۷ اینچی قرار دارد که با کنتراست و روشنایی مناسب خود، خوانایی خوبی ارائه می‌دهد.

    کراس‌اوور جدید کرمان موتور در قسمت مواد سازنده هم بهبودهایی را تجربه کرده و می‌توانید پلاستیک نرم و چرم مصنوعی را در نقاط مختلف کابین ببینید. با وجود این،‌ «کیفیت ساخت» هنوز هم یک مزیت برای ایکس ۵ محسوب نمی‌شود و رقبایی مانند تیگو ۷ پرو و چانگان CS55 پلاس می‌توانند برتری مطلق خود را در این زمینه نشان دهند. به لطف فاصله محوری ۲,۶۶۰ میلی‌متری، سرنشینان ردیف عقب می‌توانند فضای پای بسیار خوبی داشته باشند و اگر بسکتبالیست تیم ملی نیستید، فضای سر هم برای شما کافی خواهد بود.

    آپشن‌های رفاهی و ایمنی کی ام سی X5

    کراس‌اوور KMC X5 در قسمت آپشن‌ها هم پیشرفت کرده اما هنوز هم رقبای خود را چند پله بالاتر می‌بیند. کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس، ریموت استارت، رادار نقطه کور، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله و ترمز اضطراری خودکار، برخی از آپشن‌هایی هستند که در این کراس‌اوور میان‌رده دیده نمی‌شوند؛ اما در رقبایی مانند تیگو ۷ پرو و فیدلیتی حضور دارند. با وجود این، کی ام سی X5 بسیاری از آپشن‌های کاربردی را دارد؛ مثل: کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود و استارت بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، کول باکس و سقف پانوراما.

     

    نظر خود را وارد نمایید.