به طور معمول اگر رینگ اسپرت توسط کارخانه سازنده ماشین روی خودرو قرار گرفته باشد میتوان اطمینان داشت که عملکرد صحیحی داشته باشد اما اگر خود فرد بخواهد از رینگ اسپرت استفاده کند باید این کار را بسته به شرایطی که توسط شرکت سازنده خودرو اعلام شده است، انجام دهد.
جنس رینگ اسپرت بسته به شرایطی که در آن قرار میگیرد متفاوت است و نوع آلیاژ به کار رفته در ساخت آن تعیین کننده قیمت رینگ اسپرت است هرچند معمولاٌ این آلیاژ استحکام لازم را دارد. به طور مثال انواع رینگ آلومینیومی سنگینتر از رینگ اسپرت فولادی است و به همین دلیل هم بیشتر از رینگ اسپرتهای آلومینیومی در صنعت خودروسازی استفاده میشود. البته در مورد خودروهای گران قیمت از انواع رینگ اسپرت کربنی استفاده میشود که علاوه بر استحکام بالایی که دارد سبک نیز هست.
استفاده از رینگ اسپرت علاوه بر این که ظاهر زیبایی به خودرو میدهد مزایای دیگری نیز دارد از جمله:
با وجود ظاهر زیبای خودرو و مزایایی که ذکر شد استفاده از رینگ اسپرت معایبی نیز دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد:
در صورتی که از رینگ نامناسب برای خودرو استفاده شود مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت که باعث افزایش مصرف سوخت و ایجاد آلودگی خواهد شد. فرمان سفت شده و کنترلپذیری آن کاهش مییابد. ارتفاع خودرو از سطح زمین کاهش یافته و فشاری دو چندان بر سیستم تعلیق خودرو وارد میآید. به علاوه کیلومتر شمار و سرعت سنج توانایی نمایش اعداد واقعی را ندارند و ممکن است راننده را به اشتباه بندازند.
بنا به دلایل ذکر شده لازم است در هنگام خرید رینگ اسپرت به نکاتی توجه کنید تا بار هزینه اضافی ناشی از آسیب دیدن سایر بخشها به شما تحمیل نشود. از جمله این نکات استفاده از رینگ در اندازه مناسب است به طوری که رینگ یک سایز بزرگتر و لاستیک یک سایز پهنتر باشد. به علاوه هنگام خرید باید به سایز استاندارد کارخانه نیز دقت نموده و از انواع رینگ استاندارد و برندهای شناخته شده استفاده نمایید. برای هر رینگ لاستیک مناسب آن را انتخاب کنید تا هندلینگ خودرو دچار مشکل نشود و در صورتی که هزینه کافی دارید بهتر است از رینگهای کربنی به جای انواع فولادی و آلومینیومی استفاده نمایید.