در فستیوال سرعت گودوود سال گذشته، کاترهام از کوپهٔ الکتریکی کانسپتی با نام پروجکت V رونمایی کرد که تنها ۱۱۹۰ کیلوگرم وزن داشت. این خودرو اما چیزی بیش از یک کانسپت تک ساخت بود و کاترهام برای تولید آن برنامههای جدی دارد. حال نیز اعلام شده است که این برند بریتانیایی برای کوپهٔ جدید خود از موتور الکتریکی ساخت یاماها استفاده خواهد کرد. این کانسپت هماکنون در حال تبدیل به پروتوتایپی است که توسط شرکت ژاپنی Tokyo R&D مهندسی میشود. این پروتوتایپ به قوای محرکهٔ الکتریکی یاماها مجهز میشود و تا اواسط سال آینده تکمیل خواهد شد. همچنین انتظار میرود تولید سری کوپهٔ کاترهام در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.
کاترهام جزئیات موتور الکتریکی یاماها را اعلام نکرده است ولی کانسپت پروجکت V از نوع محرک عقب با ۲۷۰ اسب بخار قدرت بود. به گفتهٔ کاترهام، این کانسپت در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و میتوانست به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پروجکت V به پکیج باطری لیتیوم یونی ۵۵ کیلووات ساعتی مجهز بود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا ۴۰۰ کیلومتر را فراهم میکرد. کاترهام برای ساخت این کانسپت، قطعاتی را از دیگر خودروها قرض گرفته بود تا سرعت توسعهٔ پروجکت V را افزایش دهد. ازجملهٔ این قطعات میتوان به صندلیهای مازراتی و دیافراگم درهای آئودی TT اشاره کرد. بهمنظور کاهش هزینهها، از برخی از این قطعات در نسخهٔ تولیدی هم استفاده خواهد شد.
یاماها هرچند تاکنون هیچگاه خودروی اختصاصی خود را به تولید نرسانده اما هرگز با صنعت خودروسازی غریبه نیست. این شرکت در دههٔ ۶۰ به تویوتا برای توسعهٔ ۲۰۰۰GT کمک کرد و توسعهٔ پیشرانههای شش سیلندر و هشت سیلندر SHO فورد را هم در کارنامهٔ خود دارد. این شرکت حتی در اواسط دههٔ ۲۰۰۰ کوپهٔ اسپرت کانسپتی را معرفی کرد که هیچگاه تولید نشد. مشهورترین حضور یاماها در جهان خودرو اما مشارکت در توسعهٔ پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی لکسوس LFA است و حالا نیز به نظر میرسد این شرکت خوشنام ژاپنی قرار است با کاترهام دوباره به دنیای خودروسازی بازگردد.