تلفن تماس: 09133608011
واتساپ: 09137429114
ساعات تماس از 9:00 صبح الی 20:00 شب
    لوازم یدکی خودرو های چینی اصفهانView My Stats
    جستجو

    ۷دلیل احتمالی برای سخت چرخیدن فرمان خودرو

    دوشنبه, 21 آبان,1403
    • شایع ترین علت سفت شدن فرمان کم بودن یا آلوده بودن مایع فرمان برقی است. این مایع را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را بشویید و دوباره پر کنید.
    • فشار کم لاستیک، بازی از روی فرمان، چرخ‌های نامناسب یا چرخاندن چرخان نیز از دلایل رایج چرخاندن فرمان به سختی است و اغلب با کنترل کند یا تند و سریع همراه است.
    • علل کمتر رایج (اما کاملاً ممکن) شامل مشکلات مکانیکی مانند آسیب دیده کمربند سرپانتین، مفصل توپ یا قفسه فرمان است.

    ممکن است مایع فرمان برقی شما کم یا کثیف باشد.

    مایع فرمان برقی خود را پر کنید یا در صورت تغییر رنگ آن را تعویض کنید. سیستم فرمان برقی اتومبیل شما (که چرخاندن فرمان را آسان می کند) برای کارآمد و مؤثر به مایع نیاز دارد. این مایع ممکن است به مرور زمان ناپدید شود یا کثیف یا غلیظ شود. این اغلب رایج ترین مشکل است و ممکن است فرمان شما را به شدت سفت و چرخاندن آن را دشوار کند. خوشبختانه، بررسی و جایگزینی مایع فرمان برقی یک مشکل است.

    • نحوه بررسی: مایع فرمان برقی خود را با باز کردن سیلندر مخزن زیر کاپوت چک کنید. مایع باید قرمز روشن و در خط پر نشان داده شده در سیلندر باشد. اگر مایع لجن‌دار، کثیف، تغییر رنگ یا کم باشد، ممکن است زمان شارژ یا حتی تعویض فرا رسیده باشد.
    • چه باید کرد: در صورت کثیف بودن مایع را بشویید و تعویض کنید . اگر فقط کم است، به سادگی مایع بیشتری اضافه کنید تا آن را تا خط پر کنید. این یک راه حل نسبتاً ارزان است که فقط چندین دلار برای مایع فرمان برقی هزینه دارد .

    لاستیک های شما ممکن است فشار کمی داشته باشند.

    باد لاستیک خود را بررسی کنید و هوا را اضافه کنید یا تایرهای خود را تعویض کنید. این یکی دیگر از مشکلات رایج است و همچنین یکی از ساده ترین آنها برای رفع است. زمانی که لاستیک‌های شما فاقد هوا هستند یا صاف هستند، روی آسفالت کشیده می‌شوند و به‌خصوص در سرعت‌های پایین، کنترل آن‌ها از طریق فرمان سخت‌تر می‌شود. همچنین می تواند اتومبیل شما را کندتر کند یا احساس کند «کسلی» کند.

    • نحوه بررسی: فشار باد لاستیک‌های خود را با فشار سنج بررسی کنید و آن را با PSI توصیه‌شده در کتابچه راهنمای مالک خودرو یا چاپ شده در نزدیکی رینگ داخلی تایر مقایسه کنید. اگر کمتر از PSI توصیه شده است، وقت آن است که کمی هوا اضافه کنید.
    • چه کاری باید انجام دهید: با استفاده از پمپ باد در پمپ بنزین، یا با بادکننده لاستیک قابل حمل، فشار تایر خود را افزایش دهید تا کمی فشار وارد کنید. اگر مشکل مزمن باشد یا لاستیک‌هایتان نشتی داشته باشد، ممکن است لازم باشد لاستیک‌هایتان را با مکانیک تعویض کنید. به طور متوسط، هر تایر حدود ۱۹۴ دلار قیمت دارد، اما بسته به وسیله نقلیه متفاوت است.

    چرخ های شما نامرتب هستند.

    چرخ‌های خودروی خود را در صورتی که به یک سمت سوق می‌دهد، دوباره تنظیم کنید. اگر چرخ‌های خودروی شما ناهمتراز باشند – به این معنی که همه آنها دقیقاً در یک جهت قرار ندارند – به احتمال زیاد در چرخاندن فرمان خود با مشکل مواجه خواهید شد یا ماشین شما در حین رانندگی به یک جهت می‌کشد. فرمان شما نیز ممکن است بلرزد و تایرهای شما سریعتر از حد معمول فرسوده شوند.

    • نحوه بررسی: اگر خودروی شما به یک سمت سوق می‌کند، این نشانه‌ای گویا و نسبتاً مطمئن از نامرتب بودن چرخ‌ها است، به‌ویژه زمانی که همراه با لکنت یا حرکت تند باشد.
    • چه کاری باید انجام دهید: به یک مکانیک یا لاستیک فروشی مراجعه کنید تا چرخ های خود را تراز کنید. این یک فرآیند فنی است که به آموزش و تجهیزات خاصی نیاز دارد، بنابراین بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

    کمربند سرپانتین خود را از نظر ساییدگی یا آسیب بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. تسمه سرپانتین یا تسمه فرمان برقی سیستم فرمان برقی شما را تسهیل می کند، اما ممکن است به مرور زمان فرسوده یا سست شود. این فرآیند طبیعی است، زیرا تسمه به طور مداوم در حرکت است، اما می تواند منجر به سفت شدن فرمان یا از دست دادن فرمان برقی شود.همچنین ممکن است کمربند شما خارج از مسیر لیز خورده باشد یا به درستی تنظیم نشده باشد.

    • نحوه بررسی: کاپوت را باز کنید و تسمه فرمان برقی خود را در جلوی بلوک موتور خود قرار دهید (برای مکان مشخص تر به دفترچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید). تسمه را از نظر وجود ترک خوردگی، عرض ناهموار یا شلی بررسی کنید – تسمه باید کشیده باشد. اگر هر یک از این علائم ظاهر شد، زمان تعویض کمربند فرا رسیده است.
    • چه کاری باید انجام دهید: برای بهبود فرمان برقی خود ، ممکن است لازم باشد تسمه را به طور کامل تعویض کنید یا آن را توسط مکانیک تعویض کنید. پیچ و مهره های قرقره های تسمه را باز کنید و قرقره را به سمت داخل فشار دهید تا بتوانید به راحتی تسمه را جدا کنید، و یک تسمه مارپیچ جدید سازگار با ماشین خود را روی قرقره قرار دهید، سپس پیچ ها را دوباره ببندید.

    ممکن است پمپ فرمان ضعیفی داشته باشید.

    پمپ فرمان برقی خود را از نظر نشتی یا سایش بررسی کنید. پمپ برقی فرمان با چرخاندن چرخ، مایع را از یک محفظه به محفظه دیگر منتقل می کند و فشاری را ایجاد می کند که فرمان را بسیار آسان تر می کند. اگر به دلیل سایش، نشتی یا مایع قدیمی خراب شود، آن فشار از بین می رود و شما می توانید چرخ خود را با عضله خود بچرخانید.

    • نحوه بررسی: در حین رانندگی، به صدای ناله، جیغ، ناله یا جیغ گوش دهید که نشانه اصطکاک بیش از حد در نتیجه مشکلات پمپ است.
    • چه کاری باید انجام دهید: ممکن است مشکلاتی در پمپ برق فرمان شما به دلیل مشکلات متعددی از جمله نشت مایع، کم بودن مایعات، مایعات آلوده، ساییدگی تسمه ها، یا کهولت سن ایجاد شود. ماشین خود را نزد مکانیک ببرید تا آن را به طور کامل بررسی کند و مشکل شما را تشخیص دهد.

    ممکن است اتصالات توپی فرمان برقی شما فرسوده شده باشد.

    در صورت لرزش فرمان، اتصالات توپی تعلیق خود را تعویض کنید. اتصالات توپی تعلیق چرخ های شما را قادر می سازد تا در زمین های ناهموار به بالا و پایین حرکت کنند. آنها اغلب برای طول عمر ماشین شما در نظر گرفته شده اند، اما ممکن است به مرور زمان فرسوده یا شل شوند و باعث ایجاد صداهای عجیب، سایش لاستیک و مشکل در فرمان شوند.

    • نحوه بررسی: در حین رانندگی، به صدای تق تق، به خصوص در جاده های ناهموار گوش دهید. همچنین به لرزش بیش از حد فرمان، حرکت خودرو به یک سمت، یا سفتی عمومی (یا حتی گاهی اوقات شلی) در فرمان خود توجه کنید، که همه اینها نشانه هایی از اتصالات توپی معیوب است.
    • چه باید کرد: مفاصل توپی شما به احتمال زیاد نیاز به تعویض دارند، بنابراین با یک مکانیک مشورت کنید، زیرا این یک فرآیند پیچیده است.

    ممکن است قفسه فرمان شما آسیب دیده باشد.

    اگر چرخش به یک طرف سخت است، قفسه و پینیون خود را تعویض کنید. سیستم رک و پینیون اتومبیل شما فرمان را به اکسل متصل می کند و جزء حیاتی سیستم فرمان اتومبیل شما است. آنها معمولاً بادوام هستند و بنابراین این مشکل نسبتاً غیرمعمول است، اما یک سیستم رک و پینیون ضعیف می‌تواند منجر به سفت شدن چرخ و همچنین حرکات ناگهانی یا صداهای غیرمعمول شود و مشکلی فوری برای رفع ASAP است.

    • نحوه بررسی: به آرامی ماشین خود را در یک خیابان ساکت آزمایش کنید. به چرخش خود توجه داشته باشید – اگر چرخاندن چرخ در یک جهت دشوارتر از جهت دیگر است، ممکن است سیستم رک و پینیون دلیل آن باشد. توجه داشته باشید که ممکن است در حین رانندگی مشکل از بین برود، اما دفعه بعد که رانندگی کردید برگردید.

    نظر خود را درج نمایید