مایع فرمان برقی خود را پر کنید یا در صورت تغییر رنگ آن را تعویض کنید. سیستم فرمان برقی اتومبیل شما (که چرخاندن فرمان را آسان می کند) برای کارآمد و مؤثر به مایع نیاز دارد. این مایع ممکن است به مرور زمان ناپدید شود یا کثیف یا غلیظ شود. این اغلب رایج ترین مشکل است و ممکن است فرمان شما را به شدت سفت و چرخاندن آن را دشوار کند. خوشبختانه، بررسی و جایگزینی مایع فرمان برقی یک مشکل است.
باد لاستیک خود را بررسی کنید و هوا را اضافه کنید یا تایرهای خود را تعویض کنید. این یکی دیگر از مشکلات رایج است و همچنین یکی از ساده ترین آنها برای رفع است. زمانی که لاستیکهای شما فاقد هوا هستند یا صاف هستند، روی آسفالت کشیده میشوند و بهخصوص در سرعتهای پایین، کنترل آنها از طریق فرمان سختتر میشود. همچنین می تواند اتومبیل شما را کندتر کند یا احساس کند «کسلی» کند.
چرخهای خودروی خود را در صورتی که به یک سمت سوق میدهد، دوباره تنظیم کنید. اگر چرخهای خودروی شما ناهمتراز باشند – به این معنی که همه آنها دقیقاً در یک جهت قرار ندارند – به احتمال زیاد در چرخاندن فرمان خود با مشکل مواجه خواهید شد یا ماشین شما در حین رانندگی به یک جهت میکشد. فرمان شما نیز ممکن است بلرزد و تایرهای شما سریعتر از حد معمول فرسوده شوند.
کمربند سرپانتین خود را از نظر ساییدگی یا آسیب بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. تسمه سرپانتین یا تسمه فرمان برقی سیستم فرمان برقی شما را تسهیل می کند، اما ممکن است به مرور زمان فرسوده یا سست شود. این فرآیند طبیعی است، زیرا تسمه به طور مداوم در حرکت است، اما می تواند منجر به سفت شدن فرمان یا از دست دادن فرمان برقی شود.همچنین ممکن است کمربند شما خارج از مسیر لیز خورده باشد یا به درستی تنظیم نشده باشد.
پمپ فرمان برقی خود را از نظر نشتی یا سایش بررسی کنید. پمپ برقی فرمان با چرخاندن چرخ، مایع را از یک محفظه به محفظه دیگر منتقل می کند و فشاری را ایجاد می کند که فرمان را بسیار آسان تر می کند. اگر به دلیل سایش، نشتی یا مایع قدیمی خراب شود، آن فشار از بین می رود و شما می توانید چرخ خود را با عضله خود بچرخانید.
در صورت لرزش فرمان، اتصالات توپی تعلیق خود را تعویض کنید. اتصالات توپی تعلیق چرخ های شما را قادر می سازد تا در زمین های ناهموار به بالا و پایین حرکت کنند. آنها اغلب برای طول عمر ماشین شما در نظر گرفته شده اند، اما ممکن است به مرور زمان فرسوده یا شل شوند و باعث ایجاد صداهای عجیب، سایش لاستیک و مشکل در فرمان شوند.
اگر چرخش به یک طرف سخت است، قفسه و پینیون خود را تعویض کنید. سیستم رک و پینیون اتومبیل شما فرمان را به اکسل متصل می کند و جزء حیاتی سیستم فرمان اتومبیل شما است. آنها معمولاً بادوام هستند و بنابراین این مشکل نسبتاً غیرمعمول است، اما یک سیستم رک و پینیون ضعیف میتواند منجر به سفت شدن چرخ و همچنین حرکات ناگهانی یا صداهای غیرمعمول شود و مشکلی فوری برای رفع ASAP است.