حتما برای شما اتفاق افتاده که بعد از سوار شدن به ماشین مجبور باشید چند بار در را محکم ببندید اما با این وجود باز هم در بسته نشود. تفاوتی ندارد سوار تاکسی شده باشید یا خودرو برای خودتان باشد؛ بد بستهشدن درب خودرو هر فردی را کلافه میکند. در این نوشتار قصد داریم دلایل محکم بسته شدن و نحوه رگلاژ درب خودرو را به زبانی ساده آموزش دهیم.
تردیدی نیست که ترکیدن لاستیک بالاترین رتبه را در لیست ترسهای هر رانندهای دارد. متاسفانه ترکیدن لاستیک باعث میشود، که کنترل اتومبیل به طور کامل از دست راننده خارج شود. اگرچه این اتفاق همیشه هم قرار نیست شما را به دردسر بیندازد، اما امکان دارد برای هر رانندهای پیش بیاید.
بریدن سیم کلاچ ماشین یکی از دردسرهایی است که هر رانندهای ممکن است با آن مواجه شود. بریده شدن سیم کلاچ، مشکلات جدی مانند جا نرفتن دنده، استارت نخوردن ماشین و بسیاری موارد دیگر را سبب میشود. اگر شما هم با این مشکل روبهرو شدهاید، حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه علل، علائم و راهکارهای مربوط به بریدن سیم کلاچ را بهطور کامل بررسی خواهیم کرد
هوای حبسشده در رادیاتور، دشمن سیستم خنککاری خودرو است. وجود حبابهای هوا در رادیاتور باعث کاهش کارایی، داغ شدن بیشازحد و استهلاک زودهنگام موتور خودرو میشود. همراهمان بمانید؛ در این مطلب، علائم هوا گرفتن رادیاتور خودرو و روش هواگیری آن را مرحله بهمرحله بررسی میکنیم.
خودرو به عنوان یک وسیله مکانیکی دارای صدها قطعه ریز و درشت است که هر یک از این قطعات، وظیفه خاصی در به حرکت درآوردن وسیله نقلیه یا فراهمکردن آسایش و ایمنی سرنشینان آن دارد. بنابراین شناخت قطعات خودرویی، عملکرد و علائم خرابی آنها کمک بسیار زیادی به شما در نگهداری صحیح از وسیله نقلیهتان خواهد کرد. در واقع با آشنایی با قطعههای مذکور، شما میتوانید تا حدودی تعمیرکار ماشین خود باشید و زبان خودروی خود را بهتر متوجه شوید.
صحیح عوض کردن دنده خودرو از سنگین به سبک و برعکس، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که پای سلامت موتور و گیربکس در میان است. رعایت نکردن اصول صحیح تعویض دنده در درازمدت به قسمتهای اصلی خودرو آسیب وارد خواهد کرد. با ما در آیس پارتس همراه باشید تا درباره اصول تعویض دنده و نکاتی که باید بدانید، برایتان بگوییم.
امروزه که صنعت خودروسازی بهطور فزایندهای جهانی شده است، تولیدکنندگان بزرگ کارخانههایشان را در بیشتر مناطق دنیا از اتیوپی گرفته تا آذربایجان و حتی مناطق دورافتاده مستقر کردهاند. به همین دلیل کشورهای زیادی هستند که کارخانه خودروسازی دارند؛ اما خودروهای آنها بومی نیست و تحت لیسانس یکی از کارخانههای بزرگ است. برخی از آنها حتی از قطعات تولیدی شرکت مادر استفاده و صرفا خودرو را مونتاژ میکنند.با این حال هیچ فناوری و صنعتی بهاندازه خودروسازی با غرور و هویت ملی در ارتباط نیست. به همین دلیل است که کشورهای زیادی تلاش میکنند خودروهای کاملا بومی تولید کنند که از صفر تا صد ساخت خودشان باشد. برخی از کشورها مثله رومانی مالزی مراکش کرواسی برزیل بلغارستان غنا تایلند از جمله کشورهایی هستند که کمتر کسی فکر میکند که خودرو سازی داشته باشند. اما به طور کل کشورهای دارای خودروسازی درجهان را میتوان به سه دسته تقسیم کرد :
گشتاور میزان نیرویی است که می تواند چرخ را بچرخاند یا به عبارتی دیگر همان حسی است که هنگام فشار دادن پدال گاز شما را به صندلی خودرو می چسباند. هر چه خودرو با قدرت بیش تری شما را به صندلی بچسباند و این حس شدیدتر باشد به این معناست که آن خودرو گشتاور بیش تری دارد.
با پیشرفت صنعت خودروسازی و افزایش تعداد خودروها در سطح جادهها و شهرها، آمار تصادفات جادهای و تلفات ناشی از آنها نیز افزایش یافت. بنابراین نیاز به افزایش تجهیز ایمنی خودروها نیز بیشتر احساس شد. در نتیجه سیستمهای ایمنی خودروها پیشرفتهای زیادی کردند. مهندسان و طراحان مشغول در صنعت خودروسازی تمام خلاقیت و ابتکار خود را برای ارائه ایدههای ایمنتر به کار گرفتند تا رانندگی بیخطرتری را با خودروهای خود به راننده و سرنشینان نوید دهند. یکی از این پیشرفتها ایربگ یا کیسه هوا است که ایمنی سرنشینان را تا حد بسیار زیادی تامین میکند.
یکی از اتفاقات ترسناک و پر هزینه برای هر خودرویی آب روغن قاطی کردن است. آب روغن قاطی کردن به این معناست که روغن وارد چرخه آب میشود. در واقع هر زمانی در آب رادیاتور خودرو، مقداری روغن مشاهده کردید یعنی این اتفاق پرهزینه برای خودرو رخ داده است. این اتفاق معمولا به واشر سرسیلندر خودرو مربوط است.