زمانیکه هوا به مخزن بنزین نفوذ میکند، حبابهایی در سوخت ایجاد میشود. این حبابها احتراق سوخت را با مشکل مواجه میکنند. درنتیجه، موتور ماشین ممکن است در حین رانندگی از کار بیفتد یا ریپ بزند. اگر مقدار هوای داخل سوخت زیاد باشد، موتور خودرو آسیب میبیند و ممکن است خودرو دیگر روشن نشود. اما علت هوا گرفتن باک خودرو چیست؟ علائم هوا گرفتن باک بنزین کداماند و چطور باید باک را هواگیری کنیم؟
با بالا رفتن قیمت خودرو و از دسترس خارج شدن خودروهای صفرکیلومتر برای خیل عظیم خریداران و مصرفکنندگان طبیعی است که این دسته افراد به سمت خودروهای کارکرده بروند. همانطور که میدانید خودروهای کارکرده دردسرهای خاص خودشان را دارند چراکه نمیدانیم مالک قبلی چه رفتاری با خودرو داشته است، آیا روغن آن را سر موقع تعویض کرده است؟ از دستاندازها چگونه رد شده است؟ به بدنه خودرو اهمیت داده است؟
اساس کار پیشرانههای درونسوز احتراق مخلوط سوخت و هوا برای تولید نیرو است؛ بنابراین، باید از طریقی سوخت را به داخل سیلندرها رساند تا با هوا ترکیب شده و توسط جرقهٔ شمع محترق شود. در گذشته و خودروهای قدیمی، برای این کار از کاربراتور استفاده میشد. کاربراتور مخلوط سوخت و هوا را با نسبت مناسب و متناسب با شرایط پیشرانه و رانندگی فراهم کرده و در اختیار موتور قرار میدهد. درواقع، کاربراتور وظیفه دارد در شرایط مختلف، سوخت موردنیاز را به نحوی آماده کند که موتور بتواند با بهترین شرایط ممکن کار کند.
آفرود همواره یکی از پرطرفدارترین رشتههای ورزشی مربوط به خودروها بوده و هست. به همین دلیل خودروسازان سعی میکنند هر ساله امکانات جدید آفرودی به خودروهایشان اضافه کنند یا حداقل اقدام به ارتقا همان سیستمهای قبلی کنند.
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در مسیری کوهستانی در حال سواری با خانواده یا دوستان خود باشید و با شروع سربالایی، ماشین شتاب خود را از دست بدهد. صرف نظر از توان تولیدی پایین خودروی سواری داخلی و وزن احتمالی بالای سرنشینان که میتواند منجر به کاهش شتاب خودرو شود، دلایل منطقی و حتی جدی دیگری وجود دارند که میتوانند نشاندهنده مشکلاتی اساسی در خودروی شما باشند
قطعاً چپ کردن خودرو جزو بدترین اتفاقاتی است که میتواند برای راننده رخ دهد. شاید با خود فکر کنید چپ شدن ماشین به ندرت رخ میدهد اما واقعیت این است که اندکی غفلت در امر رانندگی میتواند چنین حادثه ناگواری را رقم بزند. به همین خاطر رعایت برخی موارد ایمنی جهت جلوگیری از چپ کردن ماشین اهمیت خواهد داشت. پیش از آنکه نکات طلایی در این زمینه را ذکر کنیم بهتر است با برخی عوامل مهم که باعث چپ کردن ماشین میشوند آشنا شویم.
بسیاری از ما به تعویض لاستیکهای فرسوده خودروی خود بهطور منظم عادت کردهایم؛ اما شاید هیچ اطلاعی از تاریخچه آنها نداشته باشیم. امروزه نوآوریهای زیادی درزمینهٔ لاستیکهای خودرو صورت گرفته است مانند تایرهای رادیال، لاستیکهای پنچررو، نشانگر میزان باد لاستیکها و…؛ اما لاستیکها در سالهای اولیه اختراع اتومبیل به چه صورت بودند؟ برای فهمیدن این موضوع با ما همراه باشید.
سالهای سال است که در اکثر بازارهای جهانی خودروهای گیربکس اتوماتیک طرفداران بیشتری پیدا کردهاند و به خاطر مزیتهایی همچون راحتی بیشتر راننده در ترافیک، عملکرد بهتر نسبت به برخی نمونههای گیربکس دستی و… باب میل خریداران هستند. در کشور ما نیز خودروهای دنده اتومات انتخاب اول بسیاری از افراد هستند هرچند از نظر تکنولوژی بکار رفته در گیربکس اتومات خودروهای داخلی نباید انتظار چندانی داشت.
سانروف خودرو آپشن جذابی است که به سرنشینان این امکان را میدهد از نور طبیعی و هوای تازه در جاده لذت ببرند. بااینحال، مانند سایر اجزای خودرو، سانروفها هم ممکن است در طول زمان دچار مشکل شوند. با شناخت این مشکلات و دانستن روش برطرف کردنشان، میتوانید هم در زمان و هم در هزینههایتان صرفهجویی کنید. همراهمان بمانید؛ در این مطلب هرآنچه را که نیاز است درباره خرابی سانروف بدانید، برایتان میگوییم
یکی از تجهیزات رفاهی مهم خودروها که در فصل تابستان بسیار کاربرد دارد سیستم تهویه یا همان کولر است. اگر یک روز گرم تابستانی داخل خودرو بنشینید و سیستم تهویه را روشن کنید اما با بادم گرم مواجه شوید قطعاً اتفاق خوشایندی نخواهد بود. رانندگی در این شرایط خصوصاً در شهرهای گرمسیری امکانپذیر نخواهد بود و بنابراین باید هرچه سریعتر به دنبال رفع مشکل باشید. ازاینرو قصد داریم در ادامه به دلایل گرم بودن باد کولر خودرو بپردازیم تا شاید بتوانید زودتر مشکل را پیدا کرده و برطرف کنید.