تلفن تماس: 09133608011
واتساپ: 09137429114
ساعات تماس از 9:00 صبح الی 20:00 شب
    لوازم یدکی خودرو های چینی اصفهانView My Stats
    جستجو
    خبرخوان

    اخبار

    اگر سوئیچ خودرویتان گیر کرده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است خودرو را در حالت پارک (برای خودروهای اتوماتیک) یا خلاص (برای خودروهای دنده‌ای) قرار دهید؛ چراکه اگر ماشین در حالت Drive (رانندگی) یا در دنده باشد، سوئیچ بیرون نمی‌آید. اگر مشکل این نبود، باز هم جای نگرانی نیست، چند راه حل دیگر هم وجود دارد. به‌طور کلی، رفع مشکل گیر کردن سوئیچ ماشین معمولا کار ساده‌ای است. همراهمان بمانید؛ در این مطلب تمام علت‌های گیر کردن سوئیچ خودرو و روش‌های خارج کردن سوئیچ گیر کرده را بررسی می‌کنیم.
    گاهی وجود برخی از اجزای خودرو آن‌قدر عادی و معمولی می‌شود که به دلیل واقعیِ استفاده از آن در ساخت خودرو توجه خاصی نمی‌شود. معمولا در این مواقع فکر می‌کنیم که فلان قطعه باید باشد؛ اما چرا باید باشد؟ نمی‌دانیم! بودن این قطعات چنان جا افتاده که نمی‌توان خودرویی را بدون آن‌ها تصور کرد، اما با این وجود کارایی و کاربرد دقیق‌شان نیز مشخص نیست. یکی از این قطعات را می‌توان سپر ماشین دانست. اگر خوب فکر کنید، احتمالا حتی در قدیمی‌ترین تصاویر ثبت‌شده از ابتدایی‌ترین خودروهای تولیدی نیز قطعه‌ای شبیه به سپر در آن‌ها دیده‌اید.
    اکثر خودروهای مدرن در شرایط خاص وارد حالت لیمپ یا Limp Mode می‌شوند و ما می‌خواهیم شما را با این موضوع آشنا کنیم.
    موتور خودرو یک سیستم پیچیده و دارای اجزای مختلف است. هریک از این اجزا، که ممکن است کوچک یا بزرگ و از جنس‌های مختلف باشند، در درجه اهمیت خاصی قرار دارند. اما در نهایت وظیفه این مجموعه تامین نیروی لازم برای به حرکت در آوردن خودرو است. این نیرو نیز با صورت گرفتن یک احتراق کامل و بی‌نقص در موتور تامین می‌شود. یعنی انفجاری که درون محفظه احتراق صورت می‌گیرد منبع نیروی خودرو است. محفظه احتراق به بخشی از سیلندر که شامل فضای بین پیستون و سرسیلندر می‌شود اطلاق می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت سیلندرها، که تقریبا تمام اجزای انفجار و اتاقک احتراق را در خود جای می‌دهند از اصلی‌ترین بخش‌های موتور هستند. بر همین اساس موتورها را براساس تعداد سیلندر و آرایش آن‌ها تقسیم‌بندی می‌کنند. اما سیلندرها به خودی خود هیچ هویتی ندارند و این بلوک سیلندر است که به سیلندر موتور و حتی نحوه آرایش آن ماهیت می‌بخشد. اکنون می‌خواهیم درباره بلوک سیلندر و نقش آن در موتور بیشتر بدانیم.
    گروه صنعتی ایران خودرو خبر از تولید و عرضه تیپ جدید و ارتقا یافته هایما اس۷ پلاس با نام هایما S7 پرو داد. این کراس اور محبوب قرار است از ماه آینده با موتور قوی‌تر و آپشن‌های جدید ترمز پارک برقی و صندلی برقی سرنشین جلو روانه بازار شده و جایگزین تیپ پلاس شود.
    جلوبندی از مهم‌ترین سیستم‌های فنی خودرو است که حساسیت‌های خاص خود را هم دارد. در واقع به مجموعه‌ سیستم چرخ و سیستم تعلیق خودرو که هر کدام از اجزا و قسمت‌های مختلفی برخوردارند جلوبندی گفته می‌شود. در این میان سیستم فرمان نیز به نوعی جلوبندی را تکمیل می‌کند. تمام قطعات و بخش‌های جلوبندی مربوط به هر یک از این سیستم‌ها هم که باشند به نوعی با یکدیگر در ارتباطند و برعملکرد یکدیگر تاثیر مستقیم دارند. گاهی ممکن است برخی قطعات نیز از اجزای هر دو سیستم جلوبندی محسوب ‌شوند و در هر دو نقشی کلیدی ایفا ‌کنند. یکی از این قطعات سگ دست یا سگدست است که در کنار شغال دست وظایف خود را در جلوبندی و مجموعه‌ سیستم فرمان و تعلیق انجام می‌دهد. این دو قطعه که اسامی عجیب و غیر معمولی هم دارند برای تعمیرکاران آشنا و شناخته هستند. اکنون می‌خواهیم به بررسی این سگ‌ دست و عملکردش بپردازیم. در پایان اشاره‌ای هم به نقش مهم شغال‌ دست شده است.
    خودروهای مدرن امروزی، راهکارهای تازه‌ای برای جلوگیری از سرقت ارائه می‌کنند. یکی از این امکانات هم ایموبلایزرها (Immobilizer) هستند. ایموبلایزر خودرو در واقع، سیستمی ضدسرقت است که با وجود آن امکان استارت‌زدن خودرو برای سارق و روشن‌کردنش وجود ندارد.
    بیش از ۱۰ میلیون نفر سیگاری در کشور داریم که هرکدام روزانه به‌طور متوسط ۸ تا ۱۰ نخ سیگار می‌کشند. اگرچه مطابق قانون، سیگار کشیدن در وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی‌ها ممنوع است، اما به‌هرحال، ممکن است گاهی کابین خودرو بوی سیگار بگیرد و بهتر است هرچه زودتر برای از بین بردنش اقدام کنید. از بین بردن بوی سیگار از ماشین به چند دلیل اهمیت دارد؛ اول اینکه ماندن بوی سیگار در داخل خودرو و استشمام مداوم بو، آسیب زیادی به سلامتی‌تان می‌زند. از طرف دیگر، اگر با خودرو مسافر جابه‌جا می‌کنید، بوی بد سیگار می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر میزان رضایت مسافرین‌تان بگذارد. شما که نمی‌خواهید درآمدتان به‌خاطر بوی بد سیگار کم شود!
    این روزها، استفاده از تجهیزات ایمنی متعدد در خودروهای شهری و روزمره به یک رقابت در بین کمپانی‌های مختلف تبدیل شده است. روزگاری بهترین تجهیزات ایمنی خودروهای شهری و سواری‌های خانوادگی به کار بردن کمربند ایمنی و ایربگ‌ دوگانه بود. اما امروزه شاهد تنوع عملکرد همین کمربندهای ایمنی و افزایش تعداد ایربگ‌ها در جایگاه‌های مختلف هستیم. این تنوع و پیشرفت در تجهیزات دیگری مانند انواع دوربین‌ها و رادارها نیز دیده می‌شود. تا جایی که لیست بلندی از رادارهای عقب، جلو، ۳۶۰ درجه و سنسورهای تشخیص جسم متحرک و تشخیص خواب‌آلودگی راننده در بسیاری خودروهای مدرن شهری شاهد هستیم. یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز موجود در خودروها، نایت ویژن یا سیستم دید در شب خودرو است.
    یکی از مهم‌ترین موضوعات حال حاضر در صنعت خودروسازی جهانی، کاهش مصرف سوخت خودروها است. وضع قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه از سوی دولت‌ها باعث شده خودروسازان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید مثل سیستم‌های هیبریدی، مصرف سوخت خودروهای خود را کاهش دهند. در کشورمان اما اوضاع متفاوت است و خودروهای ایرانی از پیشرانه‌های قدیمی و کم‌بازده استفاده می‌کنند که پیشینهٔ آن‌ها به چند دهه قبل بازمی‌گردد و از تکنولوژی‌های روز بی‌بهره هستند. این موضوع باعث شده خودروهای ایرانی در قیاس با مدل‌های هم‌ردهٔ جهانی مصرف سوخت بسیار بالاتری داشته باشند که این به معنای سوزاندن سالانه میلیون‌ها لیتر سوخت اضافی از منابع کشور خواهد بود. بااین‌حال، در بین همین خودروهای داخلی هم برخی مدل‌ها مصرف سوخت کمتری دارند و درنتیجه می‌توانند انتخاب مناسب‌تری باشند.